Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The Use of Documentary Films in English Language Lessons with High School Students
Kautská, Jana ; Uličná, Klára (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím dokumentárního filmu v hodinách anglického jazyka na střední škole. Práce se skládá z teoretické a praktické části, která je dále rozdělena na didaktickou a výzkumnou část. Teoretická část sestává ze čtyř hlavních témat: předmět a cíle současného vzdělávání a výuky angličtiny, použití multimédií ve výuce, autentické materiály ve výuce angličtiny a dokumentární film jako didaktická pomůcka. Na základě eklektické kombinace získaných teoretických poznatků, výukových přístupů a metod byly ve druhé - didaktické části práce, navrženy tři výukové materiály založené na dokumentárních filmech. Tyto materiály obsahují pracovní listy pro studenty, instrukce pro učitele, interaktivní prezentace pro online verzi výuky a další přídavné materiály do hodin angličtiny. Praktická část přinese testováním a hodnocením navržených materiálů odpovědi na výzkumné otázky a cíle výzkumu. Na základě testování navržených výukových materiálů v hodinách anglického jazyka je hlavním cílem práce zjistit, zda je dokumentární film a hodiny na něm založené efektivní pro výuku angličtiny (kde je pro nás hlavním kritériem to, zda vedou k naplnění obecných cílů jazykového vzdělávání a vzdělávání obecně) a jaké jsou hlavní výhody těchto hodin. Data získaná pro praktickou část této práce jsou založena...
Rozvíjení čtenářské gramotnosti v předškolním a mladším školním věku
TAUŠNEROVÁ, Olga
Práce je zaměřena na rozvoj (před)čtenářské gramotnosti u dětí předškolního a mladšího školního věku. Hlavním cílem výzkumného šetření je metodologicky specifikovat metody rozvoje čtenářské gramotnosti u dětí předškolního a mladšího školního věku používané na vybrané MŠ a ZŠ v Lubech. Teoretická část se zabývá klíčovými pojmy zkoumané problematiky a popisuje metodické přístupy vhodné pro práci s touto věkovou skupinou s důrazem na rozvoj klíčových čtenářských kompetencí. V praktické části jsou představeny praktické činnosti, které pomáhají k rozvoji čtenářské gramotnosti dětí. Na konkrétních příkladech zahrnuje praktické listy určené pro rozvoj čtenářské gramotnosti pro předškolní a mladší školní věk. Jedním z hlavních cílů této práce bylo vytvořit metodický materiál, který by byl vhodnou pomůckou pro pedagogy pracující s danou věkovou skupinou dětí. Při zpracování jsou použity metody sběru dat, které jsou založeny na pozorování ve dvou typech zařízení: v předškolní třídě MŠ Luby a v první třídě ZŠ Luby. Součástí práce jsou také standardizované rozhovory s pedagogy daných zařízení. Na základě analýzy získaných dat je napsána závěrečná reflexe.
Role matek a otců v rodinné výchově
SEBEROVÁ, Dana
Práce se zabývá především postavením ženy a muže v současné rodinné výchově. Teoretická část je výsledkem analýzy teoretických zdrojů k dané problematice. Popisuje prostředí tradiční a současné rodiny, role matek a otců v tradiční a současné rodině, vztahy mezi rodiči a dětmi, jak rodiče působí na své děti v období jejich vývoje.Praktická část je zaměřena na partnerské dvojice, které vychovávají děti předškolního věku. Zkoumá, zda matka věnuje výchově více času než otec a zda pro děti znamená především ochranu a bezpečí. Otec pak v současné rodině plní úlohu toho, kdo vede ke kázni a poslušnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.